Karriereforløb

Lars Pries • Tammosevej 16 • St. Lyngby • 3320 Skævinge • Mob: +45 2614 6427 • E-mail: lars.pries@gmail.com

Karriereforløb...

Freelance - Pries MarCom, MAR 2007 - FEB 2015:

Ansvarsområder: Branding, logo, designmamualer, udarbejdelse af POS- og marketing-materialer, brochurer, bannere, salgsmaterialer, visitkort og QR koder. PR, kommunikation og kursusaktiviteter. Projektledelse, IT support, rådgivning, hjemmesider og sociale medier.

Projektleder - Modstrøm Danmark A/S, FEB 2013 - DEC 2013:

Ansvarsområder: Ledelse af IT- og marketingprojekter samt definering og beskrivelse af forretningsprocesser. Endvidere teknisk- og uddannelsesansvarlig for call center telefonisystem Ivo Call.

Jobjæger - Verdens hårdeste job, DEC 2010 - JAN 2013:

Ansvarsområder: Personlig branding og sociale medier. Udarbejdelse af POS materialer, brochurer, bannere, marketingmaterialer, visitkort og hjemmeside. PR- og lobbyvirksomhed. Stress- og krisehåndtering. Skriftlig kommunikation.

Senior Project Manager - Kesoni Solution A/S (Milcom), JUN 10 - DEC 10:

Ansvarsområder: Projektledelse, procesoptimering, udarbejdelse af stage gate modeller, optimering og implementering af kundeløsninger, Diverse ad hoc opgaver, investor relations, integration af IT systemer CMS, Webshop og Web services mellem Milcom og andre selskaber. Rapportering til ledelse, indgå i projektstyregrupper og mødeledelse. Arbejder med hele værdikæden fra ordreindgang over Dibs betalinger, fakturering, debitor- og kreditorstyring samt lagerstyring til udsendelse af varer og output management.

IT Operations Manager - Kesoni Solution A/S (Milcom A/S), JUL 08 - JUN 10:

Ansvarsområder: Ledelse af IT projekter, håndtering af domænenavne, license management Microsoft, Adobe, Navision og LicensWatch. Afdelingschef for 3 personer, IT administrator-Webudvikler-Navision supporter. Daglig ledelse og styring af opgaver samt ressourcer. IT projektansvarlig for gennemførelse af bl.a. udskiftning af virksomhedens storage system NETAPP, implementering af international trådløs netværksløsning. Forhandling af indkøbsaftaler med leverandører. Implementering af nyt køleanlæg. Migration af Navision 2.65, 3.70 og 4.02 platform til ny Navision 5.01 platform. Udarbejdelse af diverse dynamiske formularer i Adobe LiveCycle Designer. Indkøb af SiteCore og implementering af internet/intranet.

MarCom Manager - IPC Storage A/S (det 3. øje A/S), MAJ 2007 - JUL 2008:

Ansvarsområder: Udvikling og opbygning af ny virksomhed. Udvikling og implementering af ny hjemmeside (Joomla). Kontakt til reklamebureuaer. Kontakt til leverandører i Manilla, Taiwan og Kina. Udarbejdelse af pressemeddelelser og håndtering af presseklip. Håndtering af varemærkeregistrering i DK og EU. Håndtering og registrering af domænenavne. Udarbejdelse af stationaries. Udarbejdelse og indførelse af administrative rutiner. EDB soft- og hardware support. Deltagelse i filmoptagelser af speaks til hjemmeside. Test af IP kamerarer og software. Udlandsrejser. Gennemførelse af ad hoc opgaver.

MarCom Manager (freelance) - IMCE Denmark A/S, MAR 2007 - AUG 2011:

Ansvarsområder: Udarbejdelse af annoncer, bannerannoncer, pressemeddelelser, udvikling og implementering af corporate identity. Opdatering og migration af hjemmeside til ny web platform. Planlægning af nationale udstillinger. Optimering og indførelse af administrative opgaver. Varetagelse og indkøb af ny EDB software og hardware. Media planlægning. Forhandling og indkøb af annonceplads. Implemmentering af billede- og video database. Fotografering og videooptagelse af produkter. Billedbehandling og fritlægning af produktfotos. Kontakt til reklamebureuer. Udarbejdelse af stationaries.

Marketingkoordinator (INT) - Stema Engineering A/S, APR 2006 - MAJ 2007:

Ansvarsområder: Udarbejdelse af produktbrochurer og corporate brochure på UK/D/F/ES. Koordinering og udarbejdelse/udsendelse af NewsLetter worldwide på UK/D/F/ES/DK. Produktfotografering og filmoptagelser af produkter i samarbejde med kunder og filmfotografer i udlandet. Implementering af ny Typo3 Web platform til hjemmeside, opdatering af hjemmeside. Vedligeholdelse og opdatering af CRM system som superbruger. Fastlæggelse, reetablering og beskrivelse af corporate design. Selvstændig planlægning og gennemførelse af udenlandske udstillinger i bl.a. USA og Polen. Udarbejdelse af salgsreferater på UK/D. Selvstændig budgetudarbejdelse (Build up). Planlægning, koordinering og deltagelse i fælles marketingaktiviteter med tysk datterselskab. Planlægning og deltagelse i interne sprogkurser. Opsætning og trykning af interne flyvers, kort og skabeloner. Kontakt til og forhandling med reklamebureauer, trykkerier og reklameartikel firmaer. Udarbejdelse og udsendelse af intern nyhedsinformation til agenter. Udarbejdelse af prislister UK/D. Udarbejdelse af annonce- og udstillingsmateriale. Rejser til udlandet.

Marketingkoordinator - TIMA PRODUCTS A/S, NOV 2000 - MAR 2006:

Ansvarsområder: Web planlægning, webdesign, opdatering af homepage, koordinering med reklamebureau og trykkerier, styring af reklameartikler, mediaplanlægning, annonceindrykning, annoncetilskud, planlægning og gennemførelse af udstillinger, opbygning af billeddatabase, international kontakt, brochureoversættelse, udarbejdelse af brochure og prislister, konkurrentovervågning, håndtering af corporate materialer HONDA, support til sælgere og forhandlere, udarbejdelse af firma- og produktpræsentationer, udarbejdelse af pressemeddelelser.

Sales- & Marketing Assistant - Global One Comm. A/S, MAR 1998 - APR 2000:

Ansvarsområder: Planlægning og gennemførelse af kunde events, interne kick-off arrangementer, udarbejdelse af medarbejderanalyser, koordinering med trykkerier. Koordinering mellem salg- og teknisk afdeling, support for konsulenter, kontakt til internationale afdelinger, deltagelse på udstillinger, ansvarlig for implementering og uddannelse i NaviDo-cument modul i Navision Financials. Planlægning og udarbejdelse af kurser og kursusmateriale på engelsk. Vedligeholdelse og opdatering af databaser samt salgs- og marketingsystemer. Økonomirapportering og budgetansvarlig.

Vikar - Temp Team & Adecco, AUG 1997 - MAR 1998:

Bl.a. EDB projekt hos Novo Nordisk.

Freelance underviser - Hjemmeværnet, JAN 1995 - FEB 1998:

Ansvarsområder: Instruktørvirke, undervisning, teambuilding, personeludvikling.

Overassistent - Post Danmark A/S AUG 1989 - DEC 1993:

Ansvarsområde: Mellemleder med speciale i projektudarbejdelse og ledelse.

Lederaspirant - Post Danmark A/S AUG 1987 - AUG 1989:

Grundlæggende lederuddannelse med afsluttende hovedopgave i materialestyring.

Referencer

En stor del af min personlige karak-ter og mit værdisæt, såvel fagligt som socialt, er at udvise ærlighed, loyalitet og troværdighed. Jeg har respekt for mine medmennesker, hvad enten det er kommunikation der skal formidles eller arbejds-opgaver der skal løses. Jeg lægger et højt niveau af engagement i alle opgaver, og solide holdninger samt hjælpsomhed er en del af pakken, der følger med mig.  

Blandingen af mit værdisæt og mine karakteristika gør, at jeg er i stand til at eksekvere og levere be-slutsomhed, handlekraft, og en høj grad af selvstændighed.

Jeg er en team player, der med kreativitet, har et højt drive i arbej-det. 

Populært sagt sætter jeg overlig-geren højt, for jeg vil gerne blive bedre hele tiden. Optimale funk-tionsbetingelser vil derfor være et internationalt arbejdsmiljø med plads til selvstændighed, udford-ringer, brede rammer samt flek-sibilitet."